0 Läs mer >>
Goddag på er mina kära läsare! Jag har nyligen kommit hem från stan med mamma och lillebror, vi handlade mycket mat och grejer till mammas resa. I Gina Tricot köpte jag rosa solglasögon för ett presentkort jag fått. Efter det var vi i ekohallen och åt hamburgare, allting på andra bilden kostade en sak bara 10 kr så maten var super billig och gott. 

Jag har länge velat ha svarta glasögon även ifall jag tycker väldigt mycket om mina vanliga guldiga, så hos smarteyes tänkte jag köpa ett extra par. Som tur är jag 19 år student med mecenatkort därför får jag dem gratis och behöver bara betala för synundersökning. Så imorgon vid 10-tiden ska jag hämta upp de och visa i bloggen hur de ser ut. 


 




 


Solig dag

0 Läs mer >>
Jag har länge velat klippa mitt hår och väntade efter balen och studenten att låta mamma göra det. Hade ingen tvekan och trivdes direkt i det korta håret, det kändes super lätt att duscha och tycker jag får en helt annan look. Jag är så nöjd med frisyren! Under kvällen försöker jag bleka mina tänder, vi får hoppas på goda resultat. Önska mina läsare en godnatts sömn, puss och kram💗

 
 

 
 
 

Ett stort vitt leende

0 Läs mer >>
Innan min mamma reser till Vietnam bestämde vi i familjen att äta i en fin restaurang med go mat.

 

Fancy food

0 Läs mer >>
Hej hej bloggen!
Förra veckan blev det bara en enda uppdatering eftersom jag inte använt datorn så ofta till att sätta in bilder och träffat minst en person varje dag så jag har inte varit för mig själv förräns nu. De flesta bilder jag aktivt tagit är matbilder. So here you go



Några dagar efter studenten samlades de flesta av mina gamla  klasskamrater och grillade ihop. Mumsigt med marshmallow!
 
Typisk Kristianstad att lägga upp mat från House of bagels, här träffade jag min bästis Ann som jag satt åt med.  

 
 
 
Förra helgen spenderade jag i malmö och hade matkoma hela tiden 😂
 
 
 

Matbilder

0 Läs mer >>


 

Härliga blommor från ...

0 Läs mer >>

 
 

En stjärna för ett Ö-...

0 Läs mer >>
LYCKA. FRIHET. GLÄDJE! 💫

Bilderna från studentdagen kom lite senare än beräknat eftersom jag har haft tankarna på annat och haft gäster i huset på senaste. Jag har varit som mest aktiv på min vanliga instagram konto:  https://www.instagram.com/mynguuyen/ 👈🏿


 
 

Studenten2017

0 Läs mer >>
Idag har jag haft fullt upp med sysslor inför att förbereda studenten. Handlat mycket och listan kan fortsätta hur lång som helst. Satt upp lappar på grillplatsen att den är bokad och åkt in till stan med syster.  Det går stadigt framåt och det är nog första gången i hela mitt liv att jag känner mig nervös och lite smätt spänd dagen innan studenten. ❤️

 Såhär kommer studentdagen att se ut:
08.30: Fotografering i Tivoliparken
10.30: Samling med mentor
11.30: Trerätters middag med mentor i matsalen
13.30: Avslutning med tal av rektor i aulan
15.00: Utspring
17:00 Restaurang med familj och vänner
18:00 Fira med tårta och öppna champagne
20:00 Förfest i grillplats 
23:00 Utgång, WOP WOP!  




( I tisdags samlade klassen och arbetade med duken som ska vara på flaket. Kommer bli suveränt att se resultatet. Jag ska ladda kameran snart så min familj är redo att ta massor med fina bilder. Håll utgick över helgen i bloggen här , kommer bli många bilduppdaterdingar! Jag vill också tillägga  ett stort grattis för alla studenter imorgon och hoppas all lycka till er. Tack för mej.  😋 ) 
 
 
 





Imorgon smäller det! ...

0 Läs mer >>
Klassens tema inför karnevalen var 90-tals barnkalas, det blev verkligen succe och awesome. Första gången jag kände att min klass stod varandra nära och alla pratade med alla. Det var kaos på kalaset, ballonger, glitter och grillad korv, så barnsligt det kan bli. Paraden i stan var härligt att gå i tåg på då man kände österänganda, i mitt gymnasie har Österäng en egen ramsa som man hörde vart man än gick. Jag är så taggad att ta studenten, nu på fredag!   

 "Oh girls just want to have fun"

(Elin, jag, Ebba, Nellie och Alma påväg till barnkalas med ballonger och tuta i handen. )



(Klass: Sa3b, 14 juni 2017 sitter samlade )


90-tals unge, här ser ni min outfit :)
 

 
 



Karneval2017

0 Läs mer >>
Jag har inte gjort några ritningar på gång, denna bloggen var till för mig att lägga upp min konst och jag hade önskat det blev mer av det. Har väldigt många Ideér jag vill dela med mig av som jag borde skriva upp och det kommer bli fler uppdaeringar om konsten i sommar. Än så länge se man mer av mitt vardagsliv och bilder på mig. De senaste veckorna förbereder min skola inför studenten på fredag och jag ska på karneval med klassen imorgon. Klassens utklädnad kommer vara 90-tals barnkalas och jag ska försöka ta fler bilder, stay tuned!


(Mumsa på vaniljglass och jordgubb 🍓 )

Funderingar på Blogge...

0 Läs mer >>
 

Fler bilder från bale...

0 Läs mer >>


Fixade mina naglar hos Iconic frisör/nagelsalong. 
 

Prom Nails

0 Läs mer >>
Inlägget om balen jag la upp kändes lång så jag lägger upp bilderna på maten här. På kvällen dog min mobil, vilket är synd att jag inte kunde ta fler bilder. 



Förrät: Laxmouse med lite sallad och sås runtom 


Huvudrätt: Kalvkött med potatisskivor, sparris och sås 

Efterrrät: Jordgubbscheescake, mumsigt! 



Trerätters- middag

0 Läs mer >>
Gårdagen hade jag en toppen upplevelse på balen, det var mina vänner och familj som jag verkligen ha att tacka för som gjorde min dag så underbar som möjligt. Bilderna som blev tagna se fantastiska ut och jag är supernöjd över hur det gick.  Balen var bättre än jag förväntade mig för alla var på glatt humör så var det trevligt att mingla runt, vara social bland folk och dricka chamanget. De bjöds på trerätters middag och det var rätt gott, så slutade kvällen med lite klubbmusik där alla dansade tills fötterna värkte. Jag fick skjuts påväg hem kl 01:30, var as trött och somnade direkt.  

Bilderna tagen igår nedanför:

 
Detta var min bal look. Jag vaknade runt 8- tiden för att sminka mig och så kom Ann senare vid 9 och lockade mitt hår/flätade. Frisyren såg väldig proffsig ut och så var det en matchande blommiga klämma på. På bilden hade jag och min baldejt prces kommit ut ur limosuinen och efter gått röda mattan.

 


Tjejerna med balklänningar går också i min klass i samhällsprogrammet, de var jätte snygga. Här kommer lite bilder med vänner och familj:



 

Min lillebror höll min väska åt mig.  

 
Bild på mig och fina mamma ❤️


Min vän Caroline kom till min bal för att se mig, blev glad att hon kom.

 
DAAAB 
 
 
 
 
 
 
 
 

Vad vore en bal på Bä...

0 Läs mer >>
I Kristianstad var det skattjakt2017 för treorna. Våran utklädnad var team Waldo och vi var de enda med dessa kläder vilket är bra för vi kände oss orginella. I stan var det väldigt många  som sprang runt med roliga kläder  på sig så och det var väldigt blandade dräkter.   Tyvärr så vann vi inte vilket var tur för annars var man tvungen att dansa framför scen om man kom till final, det hade jag inte velat. Dock undrar jag vad skatten är för något.  Men innan det gjorde vi många roliga uppdrag ihop som man skulle göra för att samla poäng, tex. göra en människopyramid och hitta en person som kan dansa osv. Listan på uppdrag var lång och vi hann göra många av dem. Efter det dunkade det musik i tivoli där de flesta dansade och hoppade glatt. Det var min upplevelse av skattjakten, hur upplevde ni mina läsare året ni hade skattjakt? Hade varit intressant att läsa. 💗☺️


 
 
 
 
 

Var är Waldo?

0 Läs mer >>
Det finns en indisk restaurang i Kristianstad jag vetat om väldigt länge men aldrig testat. Idag tog jag modet att testa maten  och beställde en chicken tanddori med min vän Caroline och det fick mig att tänka "varför har jag inte ätit här tidigare?". Jag är väldigt öppen för att testa ny mat och vill prova på så många jag kan.  Vi satt väldigt mysigt nära fönstret och var nöjda. 



(Det ser lite ut på tallriken men det var övermättande att jag inte klarade av att äta hela, även ifall jag försökte. Såsen var starkt så jag drack mycket vatten med det var värt det. ) 


Inne i stan passade jag på att köpa en klämma med ljus rosa blommor på, jag valde just denna för att mactcha min balklänning. Fastnande för den vackra färgen också och kommer sitta fint på håret.  💗
 
 
 

Första gång testa ind...